Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2005-11-04 | Ostatnia aktualizacja: 2005-11-04
Nagroda za nową technologię walki z korozją

Nagroda za nową technologię walki z korozją
Zdobywcą nagrody jest dr Hailang Du, naukowiec z Instytutu Rozwoju Zaawansowanych Materiałów, będącego częścią uniwersytetu. Du opracował innowacyjne metody projektowania pokryć w silnikach turbin gazowych, chroniących metalowe części przed korozją. Silniki powszechnie stosowane w przemyśle lotniczym są narażone na korozje ze względu na wysokie temperatury jakimi są poddawane. Temperatura ta często przekracza 1000 stopni Celsjusza. W takich warunkach niezabezpieczone metalowe elementy łatwo ulegają utlenieniu, co prowadzi do gwałtownego przyśpieszenia korozji.
Zespół naukowców z Uniwersytetu Northumbria opracował nową technologię pokrywania powłoką ochronną części samolotowych turbin gazowych, wydłużając ich „czas życia” do ponad 3000 godzin. Technologia ta obejmuje wiele połączonych metod inżynierskich, które skutecznie zwalczają efekt utleniania i korozji metalowych elementów w ekstremalnych warunkach temperaturowych.
Naukowcy są przekonani że ich odkrycie dodatkowo pozwoli na zmniejszenie zużycia paliwa przez samoloty i tym samym obniży emisję dwutlenku węgla.
Sfinalizowanie i przetestowanie technologii zajmie badaczom jeszcze następne dwa lata.
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer Online

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Magazynowanie lub komplementarne wykorzystywanie energii elektrowni wiatrowych
W związku z problemem zmiennej siły wiatru rodzi się pokusa, aby energię uzyskaną w okresach wietrznych przechowywać do wykorzystania w okresach...
-
Zabezpieczenie BHP na pracy montera - co musisz wiedzieć?
www.automatyka.plPrzepisy BHP obowiązują zarówno pracodawcę, jak i i jego pracowników niezależnie od branży, czy zajmowanych stanowisk. Jak wygląda to w...
-
-