Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2010-05-26 | Ostatnia aktualizacja: 2010-05-26
Centrozap kupuje elektrociepłownię i PEC w Śremie

Centrozap kupuje elektrociepłownię i PEC w Śremie
Odlewnia Żeliwa Śrem to podmiot z grupy Famuru. "Strony zobowiązują się zawrzeć przyrzeczoną umowę w terminie do dnia 15 września 2010 r." - poinformował Centrozap w komunikacie. Wśród warunków zawieszających jest m.in. uzyskanie przez Centrozap zgody walnego zgromadzenia na wydzierżawienie elektrociepłowni, uzyskanie zgody rady nadzorczej na zakup aktywów, a także uzyskanie promesy koncesji na wytwarzanie energii elektrycznej i na wytwarzanie ciepła.
Centrozap traktuje tę inwestycję jako pierwszy krok na drodze rozwoju szerszego potencjału wytwórczego. Firma zamierza zmodernizować elektrociepłownię, powiększając jej zdolności produkcji energii elektrycznej i obniżając koszty jednostkowe.
Centrozap zapowiadał po transakcji kupna elektrociepłowni,że chce ją zmodernizować, szczególnie w kierunku powiększenia jej zdolności produkcji energii elektrycznej i obniżenia kosztów jednostkowych, a do inwestycji zamierza pozyskać partnera z międzynarodowym doświadczeniem w realizacji przedsięwzięć z branży energetycznej.
Spółka Centrozap miała 35,77 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2009 roku wobec 10,51 mln zł straty rok wcześniej.
W I kwartale 2010 roku spółka miała 19,43 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 6,46 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna na poziomie grupy wyniosła 4,65 mln zł wobec 6,74 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 37,90 mln zł wobec 21,67 mln zł rok wcześniej.
(pb)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Parkiet

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Uprawnienia SEP bez tajemnic: jak przygotować się do egzaminu i zdać za...
Uprawnienia SEP są bardzo cenne, otwierając drzwi do kariery w wielu branżach, tj. elektrycznej, grzewczej i gazowej. Dysponując takim...
-
Energooszczędność? Taki mamy klimat
Rosnąca świadomość ekologiczna skłania konsumentów do wyboru produktów, które mają mniejszy wpływ na kwestie klimatyczne. Rozwiązania o wysokiej...
-
-
-