Powrót do listy komunikatów Dodano: 2019-12-09  |  Ostatnia aktualizacja: 2019-12-09
Jak działają przekładnie planetarne?
Jak działają przekładnie planetarne?

W skład przekładni planetarnej wchodzą dwa dośrodkowe koła zębate: koło słoneczne (środkowe) o uzębieniu zewnętrznym i koło pierścieniowe (zewnętrzne) o uzębieniu wewnętrznym. Pomiędzy nimi zlokalizowane są niewielkie koła zębate, tzw. satelity, powiązane ze sobą jarzmem (wodzidłem).

 

Satelity robią ruch, każdy dookoła swej osi, natomiast wszelkie razem przechodzą oś pełnego procesu. Wartościami przekładni ogólnych są duża wydajność, niewielkie dystanse, możliwość wyprowadzenia osi przekładni w osi napędu i relatywnie ogromne momenty możliwe do przekazania.

Przekładnia planetarna - co to?

Przekładnia planetarna to jedna spośród wysoce popularnych rodzajów przekładni zębatych, element będący w paczkach biegów bądź zwolnicach, lecz jedynie tychże automatycznych oraz półautomatycznych. Reguła jej funkcjonowania jest relatywnie łatwa oraz prosta do zrozumienia. Dużo kierowców na pewno chociażby nie wie no istnieniu takiej części we własnym samochodzie. Jest niezwykle mała oraz ma prostą budowę, natomiast pomimo to może osiągać ogromne przełożenia.

Mnóstwo możliwości strukturalnych

Przekładnie planetarne, tak jak przekładnie ślimakowe, mają mnóstwo właściwości niespotykanych w codziennych przekładniach o osiach statycznych – to m.in. więcej stopni samodzielności, co zapewnia dodawanie momentów oraz mocy wynikających z paru silników bądź rozdział momentów oraz wytrzymałości na parę radioodbiorników. Jest także łatwy sposób na zmianę przełożenia przekładni planetarnej – starczy zatrzymać jeden jej element, jednakże wtedy będzie ona mieć jeden poziom samodzielności. Budowa przekładni planetarnej ma ogromną przewagę w stosunku do przekładni standardowej, zwłaszcza w narzędziach potrzebujących równocześnie ogromnych momentów obrotowych oraz niewielkich gabarytów silnika.

Zalety

Podstawową korzyścią przekładni planetarnej jest szansa przenoszenia bardzo większej mocy poprzez współpracę większej ilości kół zębatych w zestawieniu do pozostałych przekładni zębatych. Przy bardzo mocnej budowie przekładnie obiegowe mogą przenosić ogromne obarczenia (duży czas obrotowy). Takie właściwości zapewniają włączania napędów o niezwykle ogromnych mocach. Kolejną spośród korzyści jest równe podzielenie narzucenia na każde spośród kół. Wykorzystanie kół zewnętrznych, wewnętrznych i chociaż dwóch kół obiegowych pozwoli na dzielenie czasów na każde spośród tychże z kół.

Kacperek - producent najwyższej jakości przekładni.

Kategoria komunikatu:

Porady i ciekawostki branżowe

Źródło:
kacperek.com.pl
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.