
Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej rozpoczęło wdrażanie polityki odpowiedzialności społecznej i etyki biznesu. Spółka przygotuje kodeks etyczny, który będzie obowiązywał pracowników spółki.
Lubelski spółka ciepłownicza postanowiła wzorem dużych korporacji wprowadzić u siebie skodyfikowane zasady etyki biznesu o polityki odpowiedzialności społecznej. Tego typu działania nie są powszechną praktyką w spółkach komunalnych. - Jednym z kluczowych wyzwań, przed którym stoi LPEC, poza oczywiście perspektywą rozwoju i dywersyfikacji obszarów działania, to poprawa efektywności zarządzania, która wpłynie na obniżenie kosztów, a tym samym wzmocni efektywność gospodarowania firmy. (...) Zaczynamy od fundamentów, wyłonienia kluczowych wartości, opracowania i wdrożenia Kodeksu Etyki LPEC by dalej budować naszą politykę społecznej odpowiedzialności. Doświadczenia biznesu na świecie i w Polsce pokazują, że to się po prostu opłaca. Przynosi w dłuższej perspektywie wymierne korzyści, tak przedsiębiorstwu, jego pracownikom i ich rodzinom, jak i innym, zewnętrznym interesariuszom firmy – mówi Mirosław Taras, prezes zarządu LPEC. Przygotowywany kodeks określi najważniejsze wartości będące wspólnymi dla firmy i jej pracowników. W kodeksie znajdą się również normy zachowań w kontaktach z osobami i instytucjami spoza spółki. Określi on także zasady obowiązujące w relacjach pomiędzy pracownikami jak również standardy w relacjach przełożonych z podwładnymi.
W ramach wdrażania kodeksu LPEC przeprowadził warsztaty dla kadry kierowniczej poświęcone zasadom odpowiedzialnego biznesu oraz znaczenia etyki w biznesie. W ich trakcie wybrano kluczowe wartości firmy. Teraz Spółka poprosi swoich klientów i kontrahentów o opinie i oczekiwania wobec LPEC. Przeprowadzona zostanie również ankieta wśród pracowników. - Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa i etyczne prowadzenie biznesu to dziś podstawowe standardy, które taka firma jak LPEC musi spełniać. Mamy obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego lubelskiego systemu ciepłowniczego i komfortu cieplnego mieszkańców Lublina. Ten obowiązek chcemy realizować profesjonalnie, uczciwie i odpowiedzialnie. Uwzględniać oczekiwania, jakie stawiane są nam przez naszych klientów, którzy mają prawo oczekiwać od nas takiego podejścia – zgodnego z fundamentalnymi wartościami w działalności biznesowej. Wprowadzenie ich do kultury korporacyjnej przedsiębiorstwa ma na celu poprawę jakości i efektywności naszego działania właśnie w trosce o interesy naszych klientów - dodaje Mirosław Taras.
(Bar)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- lpec.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Generatory Prądu: Klucz do Niezależności Energetycznej
W obliczu rosnącej niepewności dostaw energii elektrycznej i zwiększonego zapotrzebowania na niezawodne źródła zasilania, generatory prądu stają...
-
Co to jest audyt energetyczny i kiedy przyda się firmie?
autor: 1st footage Zagadnienie audytów energetycznych to w ostatnich latach gorący temat – i to z kilku powodów. Dlatego też warto wiedzi
-
-
-
-
-