
Koronawirus, choć mikroskopijnie mały, zdeterminował wiele aspektów życia każdego z nas. Zagrożenia związane z epidemią determinują również działalność koncernu ciepłowniczego z Opola.
Zarząd Energetyki Cieplnej Opolszczyzny wprowadził szczegółowe wytyczne dotyczące organizacji pracy służb eksploatacyjnych spółki podczas epidemii COVID-19. Regulacje te są niezbędne ponieważ ECO prowadzi działalność polegającą na zapewnieniu funkcjonowania systemów i obiektów infrastruktury krytycznej w rozumieniu art. 3 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym tj. systemów i obiektów służących do zaopatrzenia w energię. Wykonanie tych wytycznych ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia ciągłości produkcji energii i zaopatrzenia w tę energię odbiorców. Stanowi więc sytuację nadzwyczajną, mogącą wywoływać konieczność pracy w systemie wydłużonego czasu.
- Sytuacja jest nadzwyczajna, zatem i działania przez nas podjęte takie są – mówi Mirosław Romanowicz członek zarządu ds. operacyjnych ECO SA – proces przygotowania i wdrożenia zasad działalności części produkcyjnej przedsiębiorstwa zdeterminowała konieczność podjęcia działań zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa, w kontekście konieczności zapewnienia ciągłości produkcji i zaopatrzenia w ciepło naszych klientów.
Wprowadzone regulacje dotyczą zarówno organizacji czasu pracy, jak również wypoczynku i czasu wolnego służb eksploatacyjnych ECO i będą stosowane w zależności od rozwoju epidemii w kraju. Organizacja służb eksploatacyjnych ECO na czas pandemii COVID-19 zakłada m.in. dokonanie takiej zmiany systemu czasu pracy, która będzie zapewniać ciągłość funkcjonowania danego źródła ciepła. Nowy rozkład czasu pracy uwzględnia powierzenie pracownikowi godzin pracy w takim zakresie i wymiarze, w jakim będzie to konieczne. Dopuszcza się nawet ewentualność zakwaterowania pracowników w miejscu pracy, przy zapewnieniu odpowiedniego zaplecza oraz pełnego dostępu do środków ochrony osobistej.
- Wszystkie te zmiany mają na celu uniknięcie niepotrzebnego narażania naszych pracowników i ich rodzin – mówi Paweł Krawczyk, członek zarządu ds. ekonomicznych ECO SA - kwestią strategiczną jest również utrzymanie rynku w kontekście myślenia o przyszłości i łagodzenia skutków problemów, które mogą pojawić się w wyniku epidemii.
W ECO SA i innych spółkach Grupy Kapitałowej ECO już w marcu wprowadzono zdalny system pracy pracowników biurowych. Dzięki narzędziom elektronicznym obsługa klientów przebiega w sposób ciągły, sprawny i niezakłócony.
(gz)
Kategoria komunikatu:
Z życia firmy
- Źródło:
- Energetyka Cieplna Opolszczyzny S.A.

Czytaj także
-
Klej do styropianu – właściwości i zastosowanie
Klej do styropianu to produkt, który chętnie stosuje się podczas różnych prac budowlanych. Najczęściej używa się go w trakcie montażu elementów...
-
Technologie filtracji spalin w kotłach biomasowych
W dobie rosnącej świadomości ekologicznej coraz większą wagę przykłada się do tego, jakie skutki dla środowiska niesie produkcja energii cieplnej....
-
-
-
-