Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy komunikatów Dodano: 2019-01-25   |  Ostatnia aktualizacja: 2019-01-25
Szczęśliwa trzynastka!
Ilustracja nadesłana (ecosa)
Ilustracja nadesłana (ecosa)

Energetyka Cieplna Opolszczyzny SA po raz 13 została uhonorowana Godłem Firma Przyjazna Klientowi. Wśród laureatów tegorocznej edycji Godła znalazły się również spółki Grupy Kapitałowej ECO z Jeleniej Góry, Kutna, Malborka i Tarnobrzega.

Fundacja Obserwatorium Zarządzania po raz kolejny, przez niemal cały wrzesień, prowadziła badanie klientów wszystkich spółek ciepłowniczych Grupy Kapitałowej ECO. Klienci najwyżej ocenili sprawność kontaktu i załatwienia sprawy, z którą się zwrócili się do spółek Grupy ECO i po raz pierwszy nie pojawiła się w tym zakresie żadna opinia negatywna.

- Tegoroczne wyniki plasują spółki z grupy ECO w górnej części stawki firm ubiegających się o przyznanie godła – mówi Wojciech Bodzan z Fundacji Obserwatorium Zarządzania –

Najwyższe wskaźniki dotyczą uprzejmości pracowników, a nasze doświadczenie wskazuje na to, że choć temat wydaje się oczywisty, to nie wszędzie stanowi regułę. Analizując wyniki na przestrzeni lat zauważamy w spółkach grupy ECO, w tym zakresie, stałą tendencję wzrostową.

Godło Firma Przyjazna Klientowi przyznawane jest tylko na rok. Po tym czasie firma, która chce nadal posługiwać się tytułem, musi zostać poddana kolejnym badaniom, w ramach których analizuje się pięć obszarów: lojalność klientów, ogólne zadowolenie, ocenę jakości obsługi, zaspokajanie oczekiwań i potrzeb klientów oraz zaufanie do firmy i marki.

Kwestionariusz badania jest dostosowany do specyfiki firmy, a metodologia każdorazowo dobierana pod względem rodzaju i kanałów dotarcia do klienta. Dla każdej firmy indywidualnie określana jest również wielkość próby badawczej, która zależy m.in. od posiadanej przez firmę liczby klientów.

Otrzymać godło nie jest łatwo – oceny satysfakcji klientów badanego przedsiębiorstwa muszą osiągnąć wynik w każdym badanym obszarze na poziomie minimum 80%, a zbiorczy Indeks FPK na poziomie co najmniej 85%. Indeksy wszystkich spółek z Grupy Kapitałowej ECO oscylują wokół 90%.

- Bardzo nas cieszy, że najmocniejsze strony wskazane w badaniu, przez naszych klientów to niezawodność i stabilność dostaw – mówi Paweł Krawczyk członek zarządu ds. operacyjnych ECO – oznacza to bowiem, że efekty realizowanej przez nas konsekwentnie polityki inwestycyjnej są wymiernie odczuwalne dla naszych klientów. Podnoszenie jakości świadczonych usług jest w branży ciepłowniczej wielkim wyzwaniem, choćby ze względu na niedogodności związane z wymianą sieci ciepłowniczych i późniejszą koniecznością odtwarzania terenu. Jednak udało nam się znaleźć na to doskonały środek zaradczy w postacie stale rosnącej sprawność służb serwisowych. Dzięki temu uzyskaliśmy również bardzo wysoką ocenę w zakresie reakcji na awarie.

Aż 54% klientów nie zgłosiło w tegorocznym badaniu żadnego elementu do poprawy, kolejne 26% chciałoby jedynie obniżenia ceny, ale w tym zakresie żadne ze spółek Grupy Kapitałowej ECO nie może sobie pozwolić na dowolność.

- ECO prowadzi działalność koncesjonowaną i stawki za usługi przesyłu i dystrybucji ciepła świadczone przez ECO wynikają z obowiązującej taryfy dla ciepła zatwierdzonej przez Urząd Regulacji Energetyki – mówi Monika Stypułkowska członek zarządu ds. ekonomicznych ECO i dodaje - Godło jest dla nas niezwykle wartościowe, ponieważ jego otrzymanie zależy wyłącznie od opinii naszych klientów, która stanowi obiektywną ocenę naszej pracy. W 2003 r. spółka przystąpiła po raz pierwszy do tego programu i od tej pory poddajemy się systematyczniej weryfikacji w każdej, kolejnej jego edycji. Posiadanie tego tytułu zobowiązuje nas do ciągłego doskonalenia jakości obsługi na całym obszarze działania zarówno Spółki ECO jak i całej Grupy Kapitałowej.

Uroczysta Gala wręczenia statuetek Firma Przyjazna Klientowi odbyła się 24 stycznia w Warszawie.

(gz)

Kategoria komunikatu:

Nagrody i wyróżnienia

Źródło:
Energetyka Cieplna Opolszczyzny S.A. w Opolu

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.