Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2011-10-26 | Ostatnia aktualizacja: 2011-10-26
Kampania edukacyjna "Każdy stopień ma znaczenie"

Kampania edukacyjna "Każdy stopień ma znaczenie"
Twórcy tej kampanii edukacyjną chcą uświadomić Polakom jakie znaczenie dla zdrowia i środowiska ma odpowiednia regulacja temperatury w domu i miejscu pracy. Kampania ma również zachęcić do bardziej efektywnego zarządzania ciepłem. Autorzy liczą an to, że przyczyni się to do zwiększenia komfortu życia, obniżenia wydatków na ciepło, a pośrednio także do ograniczenia emisji CO2.
Według sondażu z września 2011 roku dotyczącego regulacji temperatury w mieszkaniu, przeprowadzonego przez SMG/KRC, aż 90 proc. Polaków ma świadomość znaczenia temperatury panującej w domu na komfort i zdrowie domowników. Jednocześnie 50 proc. respondentów jest zdania, że nie ma pełnej kontroli nad ciepłem w swoim domu.
Komfort cieplny czyli sytuacja kiedy człowiek nie odczuwa ani ciepła, ani zimna zależy do wielu czynników. Mogą mieć na to wpływ pory roku, wiek czy styl życia. Latem człowiek lepiej znosi wyższe temperatury, a zimą niższe. Eksperci zalecają by w zależności od pomieszczenia temperatura w domu wynosiła od 16°C do 25 °C . Najcieplej powinno być w łazience, a temperatura w pokojach i kuchni powinna wynosić ok. 20 °C – 21°C. W miejscu pracy temperatura zaś nie powinna przekraczać 21 °C gdyż powyżej tego poziomu zaczynają wysychać śluzówki co osłabia naszą odporność.
Inicjatorem akcji jest firma Danfoss. Patronat nad nią objął główny Inspektorat Ochrony Środowiska.
(Bar)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- info-klimatyzacja.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Technologie filtracji spalin w kotłach biomasowych
W dobie rosnącej świadomości ekologicznej coraz większą wagę przykłada się do tego, jakie skutki dla środowiska niesie produkcja energii cieplnej....
-
Dlaczego BIAŁE?
Certyfikaty – ma się rozumieć. Nie chcę straszyć unijnymi regulacjami, ale muszę przyznać, że to dzięki nim nasze wieloletnie werbalne poparcie...
-
-
-
-