Powrót do listy produktów Ostatnia aktualizacja: 2009-11-19
NORD - Motoreduktory walcowo-stożkowe UNICASE
Producent:
Nord
Reduktory walcowo–stożkowe są przekładniami kątowymi. Wał wejściowy i wyjściowy ustawione są względem siebie pod kątem 90 stopni. W wersji z wałem drążonym reduktor można nasadzić bezpośrednio na wał urządzenia, bez konieczności stosowania elementów sprzęgających. W przypadku większych napędów zalecamy użycie wału drążonego z pierścieniem zaciskowym, umożliwiającym łatwiejszy montaż / demontaż reduktora na wale urządzenia. Pierścień zaciskowy umożliwia przenoszenie momentu obrotowego bez występowania luzu pomiędzy wałami reduktora i urządzenia. Wielką zaletą reduktorów walcowo-stożkowych w stosunku do reduktorów ślimakowych jest praktycznie stały współczynnik sprawności w całym zakresie przełożeń. Odpowiada on współczynnikowi sprawności przekładni walcowej. Ww. przekładnie stożkowe posiadają zwarty korpus
jednoczęściowy i pasują idealnie do systemu modułowego NORD. Dostępny jest szereg wariantów przeznaczonych do najrozmaitszych zastosowań.
– na łapach i z kołnierzem z jedno- lub obustronnym wałem pełnym lub drążonym
– z wejściowym wałem napędowym lub z adapterem umożliwiającym montaż znormalizowanych silników IEC wzgl. z motokonsolą silnika
– z wbudowaną blokadą ruchu powrotnego
– z prędkością obrotową regulowaną bezstopniowo przy pomocy regulatora mechanicznego lub elektronicznego
– z umieszczonymi na wejściu dodatkowymi stopniami walcowymi
– w wykonaniu na łapach z dodatkową możliwością zamocowania od strony czołowej

Konstrukcja motoreduktorów walcowych NORD opiera się na standardzie korpusu jednoczęściowego. Zwarty korpus UNICASE opracowany przez Getriebebau NORD to korpus monolityczny, w którym wykonane są wszystkie gniazda łożyskowe. Konstrukcja taka pozwoliła na wyeliminowanie powierzchni uszczelniających (np. w wyniku przykręcenia kołnierzy lub gniazd łożyskowych) poddanych działaniu sił poprzecznych i skręcających.
Obróbka wszystkich osi i powierzchni uszczelniających korpusu przekładni odbywa się na automatycznych liniach obrabiarkowych sterowanych numerycznie (CNC), przy czym element obrabiany mocowany jest tylko jeden raz. Pozwala to na uzyskanie najwyższej precyzji obróbki. Koła zębate wykonywane są z odkuwek stalowych uzębienie poddawane jest hartowaniu i bardzo dokładnej obróbce, odznacza się wysoką wytrzymałością zmęczeniową i odpowiada obliczeniom wg wymagań DIN 3990, Niemann i AGMA.

Decydujące zalety zastosowania napędów z korpusem jednoczęściowym NORD z punktu widzenia użytkownika:
-Maksymalna niezawodność
-Bardzo wysoki moment obrotowy po stronie wyjściowej
-Wysoka obciążalność wału siłami osiowymi i promieniowymi
-Cicha praca
-Niski koszt eksploatacji
-Długi okres użytkowania

Wielkości: 6
Pozycja pracy: M1 - M6
Moment obrotowy: 94 - 32.000 Nm
Wydajność: 0,12 - 160 kW
Przełożenie: 8.04:1 - 4,916.63:1
Sprawność: >95%

Dystrybutor

Nord Napedy sp. z o.o.

Adres: Krakowska 58, 32-020 Wieliczka
Nr telefonu: (012) 288 99 00 Pokaż numer
Faks: (012) 288 99 11 Pokaż numer

Przy kontakcie powołaj się na portal energetykacieplna.pl

Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »